DoudouLinux DoudouLinux

Komputer pilihan mereka!

The site's languages [ar] [cs] [de] [en] [es] [fa] [fr] [it] [ms] [nl] [pt] [pt_br] [ro] [ru] [sr] [sr@latin] [th] [uk] [vi] [zh]

> Bahasa Malaysia > Dokumentasi > Konfigurasi > Menu Aktiviti
WARNING: this section may be still refering to DoudouLinux 1.2 Gondwana. Please browse the English section to learn about DoudouLinux 2.1 Hyperborea.

Menu Aktiviti

September 2011 — kemaskini terakhir October 2013

All the versions of this article: [čeština] [English] [français] [italiano] [Bahasa Malaysia] [română] [русский]

Skrin pertama yang ditunjukkan kepada pengguna apabila DoudouLinux telah bermula dipanggil Menu Aktiviti (lihat paparan di bawah). Dari menu ini, kanak-kanak boleh memilih antara pelbagai aktiviti-aktiviti yang kompleks bergantung kepada kemahiran mereka; dari permainan pendidikan yang mudah untuk belajar tetikus untuk persekitaran grafik yang menampilkan semua aplikasi yang ada. Menu ini boleh ditetapkan untuk lalai menggunakan alat yang hanya dipanggil "Aktiviti Menu". Anda kemudiannya boleh menyesuaikan DoudouLinux kepada kanak-kanak jika anda tidak mahu menunjukkan mereka semua aktiviti-aktiviti atau anda ingin mereka untuk menggunakan salah satu daripada aktiviti-aktiviti yang tidak dicadangkan secara lalai.

PNG - 28.4 kb
Modified menu of activities

Menetapkan menu aktiviti

Alat tetapan menu hanya terdapat dalam aktiviti "Keseluruhan DoudouLinux" yang paling maju. Ikonnya terdapat dalam kumpulan "Sistem" pada tab "Penalaan". Klik padanya menunjukkan senarai semua aktiviti-aktiviti yang disediakan.

PNG - 15.3 kb
Tool to set the menu of activities

Hanya aktiviti-aktiviti yang ditandakan kotaknya dipaparkan. Terdapat aktiviti-aktiviti yang lebih daripada yang dipaparkan dalam konfigurasi lalai kerana ia adalah lebih baik untuk tidak menunjukkan terlalu banyak aktiviti yang serupa. Jika anda ingin melihat maklumat lanjut tentang setiap aktiviti, sila rujuk ke halaman Panduan ringkas. Sebaik sahaja anda telah memilih atau tidak memilih aktiviti-aktiviti, sila klik butang "Simpan" dan berhenti.

Setting the menu of activities

Sila ambil perhatian bahawa jika anda memutuskan untuk menyembunyikan aktiviti "Keseluruhan DoudouLinux", jangan bimbang, anda masih dapat memulakan aktiviti ini dan mengubah suai Menu Aktiviti lagi. Untuk melakukan ini, taip nama "Tux" di dalam kotak pengenalan pada bahagian bawah Menu Aktiviti, kemudian tekan Return. Ini akan membuka semula aktiviti "Keseluruhan DoudouLinux".

PNG - 7.9 kb
Type “tux” to enter the activity “Whole DoudouLinux”

identica logo facebook logo google+ logo

Lokasi geografi pengunjung

DoudouLinux logo Debian logo TSPU logo Genesi logo Gandi logo Hosting Extreme logo Linux Jobs Reviewed by I love Free Software

Creative Commons Copyright © DoudouLinux.org team - Semua teks dalam laman ini diterbitkan di bawah lesen Creative Commons BY-SA

SPIP | template | Peta Laman| Follow-up of the site's activity RSS 2.0